torsdag 4 december 2008

Snöfnatt

Jag är nog lite barnslig men jag tycker om snö. Det är så vackert. Jag inser att det komlicerar en del med trafik och inte minst i mitt jobb som lantbrevbärare. Många postlådor som man inte kan köra intill och måste plumsa fram till och bli blöt och kall om fötterna, men ändå. Det är så rogivande att se när träden är klädda och allt är vitt och rent.
Förra helgen var jag hos Erika & co i Högboda på Ida Kristin Persdotters namnkalas. Inte nåt regelrätt dop men ändå ett sätt att fira henne. Öppet hus och många som kom och gick under tiden jag var där och senare. Jättegod fika. Tack för det. Glömde ta med Emelies adventskalender som hon fick till julen ifjol men som jag har haft för komplettering. Men nu har jag skickat den i alla fall. Nu ska jag gjöra en likadan till Ida. Irma ska få orginalet som jag gjorde till barnan hemma när dom var små. (Dom fick ha en gemensam) Lukas och Nemi har var sin också men helt annorlunda.
Eftersom jag tycker mycket om saffran har jag bakat lite sånt redan fast det inte varit Lucia än.
En saffransbutterkaka och sen mandelskorpor med saffran som är jättegoda och lagoma till fikat.
Dom hittade jag på TV4:as Lejla bakar i fjol. Dom rekommenderar jag.
Ha en fin helg!





Kan man ha vackrare arbetsplats tro?

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Näe, det tror jag knappast. Nytt inlägg på min blogg, äntligen. Kram