måndag 23 september 2013

Efter máten.

Ja så var den Årjängs-máten förbi också. En härlig helg som började redan på fredag när Kajsa och barnen kom. Sen kväll men vi hann ändå upp en sväng till tivolit för en par karuseller. Skitkallt blev det, så brasorna i spisen och kakelugnen som jag gjort innan satt fint sen när vi kom hem. Lördag var det full rulle. Med Kajsa & co, Lina & co, Erika & co samt Titti och sen Nilsson, vart det fullt hus. Jag hade kålsoppa och kyckling samt köttbullar och Titti kom med potatissoppa och tomtegröt. Fanns för alla smaker. Till slut var det jag och Kajsegänget kvar. Vi gav oss inte utan satsade på en tur på söndag med. Kul men ganska regnigt blev det. Men ett bra avslut. Inte fick jag tag på det jag ville ha på máten, men lyckades ändå göra av med några kronor på braåhasaker. Idag, måndag, efter jobbet har jag fixat undan jordhögarna och finat till det vid stockarna som vi lagt efter gången. Fint. Och skönt att det är gjort inför vintern. Lägger upp bild på det och på stringhyllan jag köpte till digitalboxen. Mer bilder finns sen på sidan med foton.

Inga kommentarer: