torsdag 30 januari 2014

Vargtimmen

Vaknade härom "natten" klockan 03.59, Är det inte då vargtimmen börjar? Eftersom jag inte behöver gå upp vid den tiden när jag nu är sjukskriven, så försökte jag somna om. Men ibland vill det sej inte så lätt. Låg och filosoferade i godan ro i stället. Kan vara rent trevligt det också när det inte är nåt som stressar en. Inte att jag måste vara utvilad när klockan ringer eller dyligt. Allt lugnt och bredvid mej lugna sovande andetag. Nästa gång jag kastar ett öga på klockan (en sån som syns i taket) är den 04.59. Då vaknar mitt statistiska sinnelag. Jag är den typen som gärna ser samband, paraleller och system i allt. Jag måste ju se om jag kan pricka en timme jämnt en gång till. Men jag får inte kika nån gång då och då. Det gills inte. Men tro mej, klockan var 05.58 nästa gång jag kollade. Sen vart det snart slut med funderingarna för jag somnade om. Gött mos.

Roligt att det blivit lite snö nu äntligen. Hade gärna fått frysa lite mer först så isen på sjön blev stark. Vore roligt om man kunde köra en bana på isen som i fjol. Men man får vara glad ändå.

I helgen kom Kajsa, Lukas och Nemi och hälsade på oss på Mon. Vi fick en härlig tur på skogen med fyrhjuling och släde. Gjorde en fin brasa och grillade korv. Lite kallt om näsorna blev det så sen var det gott komma in o värma sej vid kaminen efteråt. Sen blev det mat, tv, korsord och prat. Barnen och jag spelade kort och Domino. Jag tror jag körde slut på Nemi med Svälta Räv vid elvatiden. Det sov vi gott på.

Tydligen "tunga" foton. Men dom kommer bara man väntar. =)




Inga kommentarer: