onsdag 1 oktober 2014

1:a Oktober 2014

Igår sålde jag min träningscykel. Faktum är att jag inte använt den sen jag flyttade till Gamla Vägen. I lägenheten vad den flitigt använd. Jag kunde sitta på den och träna, sticka och se på tv eller lyssna på cd-bok. På en gång. Inte för att jag inte var ute och gick på den tiden. Tvärtom. Promenad tidig morgon och dom flesta kvällar när jag inte var på träning. Nu går jag en långpromenad på morgonen och nån gång på kvällen. Det är just det att nu är mina kvällar fulla av en massa "vill göra" och "vill få gjort". I flera veckor har mycket kretsat rund salvekokning, mâten och sånt. Men så vart det dags vintra in trädgården. Och nu är det gjort. Det mesta i alla fall. Nu får jag hålla efter fallfrukt och löv allteftersom. Men det är inte betungande. Och mina ensamma kvällar i "stan" på veckorna går ganska fort. Och helgerna hos gubben blir mer och mer ute i naturen, vilket är hur härligt som helst.
Så, nån träningscykel behöver jag inte längre. Väldigt skönt få bättre plats i garaget. För där måste jag röja så bilen (min Olloll enligt Elmer) går in i vinter.

Inga kommentarer: