fredag 9 januari 2009

Januari

Fredag och nästan slut. Men det har varit en fin vecka. Kallt, men det har lite charm det också. Långkalsonger och termobyxor. Jättegott ute i kylan men mindre kul när man står inne på stationen och sorterar upp posten. Och så kom det ju lite snö sen. DET är jag svag för. Isen har ju blivit tjockare så nu hoppas jag det kan bli nån chans att få göra en repa på sjön och sladda kring lite. Vore kul med en helg med ungarna vid isen. kanske grilla korv och sånt.

Nu har jag gjort en gryta med fläskkött marinerat i en jättestark chilisås med mycket vitlök och som sedan fått småputtra några timmar så köttet mjuknat. Vi har käkat sån när John och Beth varit här och lagat till det. Hoppas det håller måttet. Lite ris och bönor till så ska det nog smaka ok.

Men nu ska jag sussa lite så jag hämtar krafter. Har försökt träna lite själv men till veckan börjar coren och det ska bli skönt.

Inga kommentarer: