torsdag 15 januari 2009

Kallt som busen. -10 grader.

Skickar ett kort inlägg om situationen. Har inomhustjänst vilket innebär att jag hjälper till i grovsorteringen på morgonen och försöker underlätta för brevbärarna att komma ut på linjen. Jag har åxå kört ut en del post på Prästgårdsområdet. Kallt, men jag ska väl inte klaga som bara kör en liten runda.
Sen har jag ju mitt hälso-projekt att bevaka. Mejl och nyheter som kommit in. Skulle vilja förnya och alternera paus-stretchen lite dessutom. Men det är svårt att hitta rörelser som faktiskt är bättre än dom vi kör med. Det ska ju göra nytta åxå. Och vara utvalda för dom problem som just vi har efter sortering och körning.
Sen vill man kunna presentera lite roliga nyttigheter i näringsväg ibland. Sporra att prova alter-nativa frukostar och mellanmål.
Får se vad jag hittar.
Sen ska jag ta kontakt med mina likar på dom andra stationerna och höra vad som händer hos dom.
Men jag tänker på de mina också och funderar på hur deras dag ser ut. Erika verkar ha det ur-tufft men familjens maginfluensa. Hoppas dom andra har det drägligare.
Hoppas få se dom till helgen.

Inga kommentarer: