lördag 11 april 2009

Påskhelg

Vilken rolig påskhelg jag har. Fast jag saknar både Lina med familj och Kajsa med Nemi. Men jag har ju förhoppningar om att se dom sistnämnda i morgon, söndag. När jag på långfredagen var till Karlstad och plockade upp Lukas var inte Nemi helt kurant men jag hoppas hon frisknat till så dom kan komma till Byn nu. Läste nyss på Linas blogg och såg åxå i ett sms att Irma fått feber så där hyser jag inga däremot inget hopp.Jag for som sagt till Karlstad på fredag och hämtade Lukas. Kajsa mötte upp på Bergvik med ungarna så där handlade vi inför påsken. Jag hade sen tidigare ordnat kalkon, heminlagd sill och lite annat, men det var mycket som behövdes ytterligare. Man har ju lite "måsten" som man vill ha till påsk. Ägg, mer sill, ingredienser till Janssons frestelse och sillsallad mm. (Glömde däremot kattmat mitt dumhuvud.) Kajsa handlade inför bak men sen när jag kom till Byn och packade upp fick jag se att hennes bakmargarin hamnat i "fel påse". Undrar hur DET gick. Men det var lite trångt om saligheten i den gemensamma kundvagnen med alla varorna + Lukas och Nemi så misstag var lätthänt.Vi kom i alla fall till Byn mitt på dagen Lukas och jag. Där var redan Erika, Per och flickorna. Senare träffade vi även David och Emma när dom tittade in.Lördag blev en helt underbart härlig dag med sol och så blå himmel som på sommaren. Varmt och härligt ute och en strålande tork för en tvätt dessutom. Ungarna kunde vara ute en del och det åktes fyrhjuling, lektes i sandlådan och strosades kring. Moffar´n hämtade hem en rutch-kana som varit på utlåning till grannarna. Hos andra grannar "ploppade" det fram lammungar att titta på. Trist bara att inte Titti var hemma och delade helgen med oss.Erika tog med Emelie och hälsade på Gun däremot.På eftermiddagen hade vi påsk-middag. Då hade vi även kallat Johan, Hugo och Hans från grannskapet. Roligt att se dom och få prata runt. Senare på kvällen hade Hans annonserat fyrverkeri om vi tittade ut, så klockan nio när det mörknat tittade vi bort mot Mon på skådespelet. Men sen var det slut på "batterierna" på oss allihop. Det blev tidig nattning överlag. Jag får återkomma med fotografier på gummorna och Lukas. Jag kommer även att lägga in på andra bloggen lite om hur påskmaten såg ut a la lchf.

Inga kommentarer: