måndag 2 november 2009

Mina små och lite större godingar




Efter förra helgen berättade jag om pepparkaksbak med Nemi. Nu denna helg hade jag gjort två nya degar. En tog jag med när jag for till Högboda på fredagen. Varma kramar av Emelie och Ida mötte mej. Så stora dom små grynen blir. Ida kutade fram och tillbaka utan problem nu. Sist jag såg henne var det stort ståhej att hon tog några steg själv. Vi sparade bakandet till lördagen och hade det bara mysigt på kvällen. Så härligt att få sitta och prata med Erika sen när ungarna lagt sej. Men på lördag tog vi itu med baket. Och degen var allt god den åxå.
Sen gick resten av dagen åt till frisering, lunch och en handlingstur på IKEA och OBS.
Söndag tog jag den andra pepparkaksdegen och for till Byn med. Där var Lukas som varit hos morfarn sen fredagen. Då hade jag handlat nya kakmått på IKEA som vi provade för första gången. Lukas bakade älgar, rävar, björnar, igelkottar, ekorrar, grisar, katter, sniglar, fötter och jag vet inte allt. Mycket bak blev det. Älgarna var coolast.
Nu väntar jag lite men sen ska jag baka saffransbutterkaka och saffransskorpor. Mmmmm.




Inga kommentarer: