söndag 28 november 2010

Första advent

Sitter inomhus och hör snöblåsten vina utanför. Känns lugnt att inte behöva ut i ovädret. Önskar att alla mina nära och kära är lika trygga. Har haft en rörig helg. Hade planerat en tidig tur ut till Byn på lördag för att träffa Lina med familj, Kajsa och Nemi och sen förstås Lars-Erik, David och Emma + alla fyrfota familjemedlemmar. Hjälpa till med lite adventsbestyr och umgås. Men så fort jag kom ut till bilen stötte jag patrull. Pyspunkan hade blivit till en helt platt däck. Fick fram diverse utstyr för att byta till reserven. Nederlag nr 2. Fick inte upp bultarna hur jag än tog i. Då fick jag krypa till korset och ringa Lars-Erik och beklaga min nöd. Men han dök upp med en "kanna" luft så bilen kunde flyttas till ett mer rymligt ställe och där byta däck. Nu får jag se till att få pysdäcket fixat under veckan.
Åkte sen med ut till Byn som tänkt. Hade en trevlig dag och blev sen skjutsad till Årjäng av Kajsa och Nemi som sen låg över till söndag. Mysigt vakna med Nemi bredvid och smågreja lite, dricka kaffe och juice innan Kajsa vaknade och vi fick oss frukost och tände första adventsljuset. Sen åkte dom till Byn där Kajsa skulle greja med sin bil.
Har nu färdigställt tredje pippitröjan och har ärmarna kvar på den fjärde. One more to go! Vill gärna ha dom färdiga så fort som möjligt.
Nu hoppas jag vädret har lugnat sej inför morgondagen och postrundan. Att alla vägar plogats rena etc. Men det ordnar sej alltid. Har gjort det hitintills, så.

Kajsa och Nemi på väg ut i busvädret.

Nemi i postverkets tröja som nattskjorta med Leppe Lepard och Apelsingubben.

2 kommentarer:

Grym sjö! sa...

Gudamejen, goa tjejen... Vi har våra förmögenheter, inte sant?

Tuss sa...

Absolut guldkanter.