måndag 15 juli 2013

Härliga tider.

Nu börjar det bli riktigt härligt. Jag är en hängiven sommarmänniska. Tycker till och med om att jobba på sommaren. Det är inte nödvändigt att ha semester. Men det är ju så mycket lättare att umgås om man rår sin tid och inte måste tänka på morgondagen. Och visst är det saker jag planerar att göra som inte fungerar annat än på semestern. Jag vill rå om mina barnbarn lite mer intensivt och ha dom hos mej. Frukostar på altanen, utflykter till roliga ställen och badturer t.ex. En vecka kvar innan jag blir ledig och försöker förarbeta så det ska fungera med mina planer. Vill spendera en hel del tid med särbon medan han har semester vill jag ju också. Vi har så mycket vi vill hinna med att ordna i bådas våra hus under ledigheten tillsammans. Det ska kittas fönster, lagas vedbod, ordnas med trädgårdar och sånt. Men det är ju sånt som är roligt när man gör det tillsammans.
Helgen har varit superfin. Lördagen ägnades åt Stortravet tillsammans med svåger och svägerska. Härligaste väder och mycket folk. Folkfest helt enkelt. Sen for vi till Mon och käkade paj och hade en fin kväll. Lite tråkigt att inte komma iväg på Inger Z:as 50års-fest, men man kan inte få allt att klaffa.
Söndag firade vi gosigaste Ida som fyllde 5 år. Alltid så roligt att få vara med på dessa kalas och träffa den andra sidan av familjen också. Mågen Lars föräldrar är så härliga att umgås med.
Sen väntas ju amerikafrämmande i slutet av semestern. Två år sen nu sen Beth och John var här och det ska bli en höjdare att få träffa dom igen. Beth kommer från min mors släkt och när jag nu har en del av bohaget efter mor här så har vi en hel del att gå igenom och kolla på. Hur mycket man nu hinner av allt man tänker sej. Och DET gäller för alla semesterplanerna. Men man måste ju ha drömmar och planer. =)
Såååå... jag jobbar på en vecka till och njuter av att det faktiskt är sommar.

Inga kommentarer: