torsdag 14 november 2013

14 November

Jag har genom åren haft en hel del olika arbeten. Växeltelefonist, kontorist, receptionist, kassörska, butiksföreståndare, dagbarnvårdare, skolschaufför, tidningsbud och nu brevbärare. Under större delen av denna tid (29 år) har jag också varit egen företagare med ansvar för det administrativa. Jag har tyckt det varit roliga jobb. Somliga mer än andra. Köra skolungar var en sån höjdare. Att tycka det är roligt att gå till jobbet borde vara en mänsklig rättighet. Postjobbet är också en sån fullpoängare. Min grej antagligen. Men inget, inget var lika roligt och viktigt som att vara mamma. Jag hade ju förmånen att få vara hemma och ta hand om mina barn när dom var små. Nåt jag är tacksam för och stolt över. Den allra bästa tiden i mitt liv.

Nu får man konstatera att dom vuxit upp till bra och ansvarsfulla människor, med jobb och familjer. Barnbarnen bara dröser ner. =) Och man blir lika kär varje gång. Jag längtar efter dom allihop under olika perioder. Både mina barn och barnbarnen och väldigt ofta också mina fyrbenta "barnbarn" som bara helt enkelt är för ljuvliga.

Denna veckan har jag haft semester. Passade bra när Kajsa behövde backup till ungarna under sin tur till Frankrike. Så då var man lite både "mamma" och "skolschaufför" några dagar. Lämning och hämtning. Tisdag gjorde jag en räd i Karlstad och handlade byggmaterial och Ikea-bra-o-ha-saker. Fika med syrran hann jag med också. På onsdagen passade jag på att hämta ut nya passet och ta en tur till Erika och lill-Maja och gosa lite. Sen fick jag träffa resten av Rudskogsgänget på kvällen.

Nu är jag tillbaka på Gamla Vägen och fortsätter i galenskapen. Tvättat sommardäcken inför lagring, spolat rent verandan efter att rhododendron tagits bort mm mm.

Nu är det färdigt runt kakelugnen. Köpte stållist i Karlstad som kapats in och skruvats fast under eftermiddagen. Jag är nöjd! Jag har inte bara ett roligt jobb. Jag har en rolig hobby också. Att få göra fint runt mej. Den bästa av världar. Och snart är det helg igen. Det är nåt gott med det med. =)

Före (?)

Efter (!)

Och kolla nya sköna grejen som David och Emma förärat mej!!


1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Scrollade till första bilden och tänkte "va, klinkern skulle ju vara svart" men sen... Jätte, jättefint blev det i slutändan! Oh, vilket fint bord du fått av E o D! Blir nästan avundsjuk :) Kram