tisdag 3 december 2013

En par dagar in i december

Nu har julstöket kommit igång. Nr 1 för mej var att fixa till adventskalendern till Elmer som inte blev i fjol. Han var väl inte så stor att det var nåt problem. Men i år skulle han ha sin i tid. Men det blev inte mer än jämt det heller. När Nilsson for och jagade dagen före första advent passade jag på att göra mej en tur upp till Rudskogen med den. Det är en helt  magisk känsla att få komma och krama om sina gosingar och sitta och känna in dom. Nu var min ankomst aviserad och Irma ringde mej när jag hunnit till Skåre och frågade om dom skulle duka fram frukost. Helt perfekt.
Efter frukost gick vi ut till hästarna. Vi matade dom med skorpor jag haft med och gosade. Jag som själv skött hästar tidigare är faktiskt lite rädd för dom. Då, efter några tappra ridförsök, lovade jag att aldrig sätta mej på nåt jag inte nådde marken från.  Men nu lirkade Lina  upp mej på Mugga och vi tog en tur. Och jag är glad att jag gjorde det för det var faktiskt roligt att se att det var hanterbart. =) Kul rent av.
Sen kom Kajsa och barnen och vi tog en tidig adventsfika  innan jag åkte och plockade upp Nilsson i Kil där han ställt ner sin bil för refresching.

Ja nu är alltså julen snart här igen. Min andra i mitt hus. Det har hunnit hända en hel del både med huset och annat. I år har jag köket i ordning. Men nu vet jag inte riktigt var jag ska ha granen. I fjol hade jag granen under spiskupan i köket. Men tack och lov har jag spisen där nu så jag får fundera ut ett nytt ställe. Små plågor.

När barnen var små hade jag gjort en adventskalender som dom fick dela på. Men nu ville jag att alla barnbarnen skulle få var sin. Och än har jag hängt med. Nu är det lilla Maja som står på tur till året. Irma har fått orginalet från förr och sen har jag gjort kopior av den till en del och helt egna åt andra. Får se vad Maja ska ha sen då. Nu vet jag inte varför två av bilderna inte vill lägga sej rätt men jag får fundera på det och ändra sen.

Irmas (orginalet)

Lukas
 

Emelies
Nemis




Idas
Elmers
 



Jahaja! Då var julkorven fixad i år också.

Hela familjen Wiklundh. Även om Micke är lite i skymundan.

Inga kommentarer: