lördag 28 december 2013

Och så slutar året.

Nu ska jag först dementera felaktig information i förra inlägget. Det var inte båtbetet som jag brutit, tack och lov. Efter 2 veckor med tummen gipsad rakt ut fick jag en ny röntgen som fastslog att så inte var fallet. Det var skador på handledens mjukdelar i stället. Vad nu det betyder. För mej betydde det i alla fall ytterligare 5 veckor sjukskriven och med ett skenbandage som jag lycligtvis kan ta av när jag duschar. Så åck när jag sitter stilla och kan träna upp rörligheten i handleden igen. Men AJ vad ont det gör.
Bortskämd har jag blivit. Njuter fina dagar hos Nilsson som just nu går arbetsslös. Vi är ju båda vana att ha vårt egna boende och ses på helgerna. Men än har han stått ut och inte jagat hem mej till mitt. Vi är dock överens om att vi inte behöver cedera våra intressen utan kan unna varandra lite utrymme. Mest handlar det om att kombinera jakt och ungar o barnbarn.

Julen är ju numera inte särskilt mycket mas. Är glad så länge ungarna uppskattar att jag gör korv och revbensspjäll, men annars har dom blivit så duktiga att fixa till det själva. Var och en har väl sin grej som betyder nåt i julmaten och julfirandet så på nåt vis blir det totalt och perfekt. Vi var även i år hos Lina och Micke. Att få träffas allihop och pladdra och fixa är magiskt. Vi kämpar som tokar för att få allt färdigt och varmt på samma gång. Äter sej mer än mätt och tar sej sen lite till. Och som grädde på moset får man sen se när barnbarnen går loss på julklapparna.  Goaste, finaste ungar. Man känner sej så rik med dom runt sej.
Försöker snika sej till en stund med dom var fast dom är uppe i varv och har så roligt ihop.

Mitt 2013 har varit så bra. Har verkligen bott in mej i huset. Fått en hel del av det jag planerat gjort och även sånt som jag inte vågat drömma om. Tack vare Nilsson har jag ju ett fint och funktionellt vedskjul. Och ny asfaltbeläggning framför garaget så dörrarna går att öppna även vintertid. Än har det inte varit nån riktig kyla som fått backen att frysa upp, men jag är säker på att problemet är löst så jag kan använda garaget till vad det är ämnat för. Gladde mej så åt förra våren i trädgården och nu har jag även där förbättringar som ska bli roliga att vänta in våren med.

Detta året växte barnaskaran ytterligare och jag blev 7-falldig mormor. Detta är jag mycket stolt över. Man kanske inte alltid hinner med barnbarnen som man önskar men försöker göra mitt bästa. Vi hoppas att det blir lite vinter efter nyår och att vi ska kunna låna lite ungar som förra året, Nilsson och jag, och ha lite roliga turer med dom.

Ja man har väl alltid förhoppningar och planer när ett nytt år börjar. Blir 2014 lika bra som mitt 2013 varit så kan man vara nöjd. Ser fram emot resan till USA i slutet av mars som vi planerar. Ska bli en höjdare att få se hur Beth och John bor och spendera lite tid med dom.

Troligen kommer jag mej inte för att skriva mer före årsskiftet så......

GOTT NYTT ÅR!!!!!!


(Och tack alla som förgyllt det gamla)


1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Ja, vi blev båda ännu mer förmögna under 2013. Var sitt barnbarn blev det och mycket annat härligt att glädjas åt - inte minst vår Gotlandsresa :) Hoppas vi får lika mycket härligt att glädjas åt under 2014! Så glad att jag har dig, käraste sis!