måndag 3 augusti 2015

Semester...

Nu har jag kommit till sista veckan av semestern. Lite snopet. När man börjar den verkar den evighetslång och man ska hinna det och det och det. Men jag är trots allt haft möjlighet att få till en del saker som jag förutsatt mej. Varit på kusten med Lina, Irma och Nemi. Vi har haft Elmer hos oss i flera dagar och även fått rå om Emelie och Ida på Mon. Nemi kom ju faktiskt skuttande med buss några dagar före kustenresan också. Så lite barnbarnsbonus fick vi ju.

Sen har det snickrats på garaget på Mon och satts upp hängrännor på Gamla Vägen. Jodå, det blev en del trots allt. Och varit på jaktmässa i Sunne också ju.

En par dagar nu har jag jagat svamp med framgång. Svampplockning och samlande av kåda till Jesuiterplåster är ju nåt som man kan förena någorlunda. Det får jag jobba på. Efterfrågan på Jesuiterplåstret har varit stor sen förra hösten så jag får ligga i. Man har så roligt man gör sej. =)

Nu ska jag sy överdrag till dynorna på trampen på Mon.

Inga kommentarer: