söndag 7 februari 2016

Med ny laptop.

Detta inlägg gör jag med den nya laptopen. Det blev till slut ohållbart med den gamla. Efter fem år i trogen tjänst ville den inte hänga med längre. Tappade drivrutiner och Windows hakade sej så fort man försökte få igång webläsaren. Stod där och tuggade utan att komma vidare för att till slut meddela att den inte tänkte försöka heller. Och så fick man börja om från början och förhoppningsvis lyckas till slut. Ingen höjdare när man ville uträtta nåt på datorn snabbt innan man gick till arbetet. Men som sagt var den fem år gammal och startade med en grogg på tangentbordet första veckan vilket har inneburit några tröga tangenter här och där.
Men nu kör vi igång med den nya. Windows 10 är inte min favorit men har vant mej någorlunda eftersom det är det på Nilssons dator sen en par år tillbaka. Annars gillar jag att få ha lite egna idéer om hur jag vill ha det på min dator än vad Windows 10 låter mej ha. Men man får vänja sej.

Denna helg har vi varit till Äskedalen för att fira min och Davids födelsedagar. Jag fyllde 59 år och David slog på stort och klämde i med jämna 30 år. Skulle väl ha varit stort kalas men vi kanske kan ha ett gemensamt 90-årskalas till sommaren. I alla fall så firade vi i går med enchiladas och fika tillsammans med Emmas föräldrar och bror med flickvän. Lilla Vera kämpade med att hålla sej vaken och vara med när det var besök och lyckades faktiskt ganska bra. Hon var som en prinsessa i sin fina klänning som morbror Johan köpte till henne när hon föddes. Men jag fick inget kort på det utan fångade henne när pappa fått på henne pyjamas i stället.

Ser lite sliten ut men undra på efter att ha hållit igång och vandrat från famn till famn.

Sen dryga veckan tillbaka har vi hundbesök på Mon. Nilssons bror Lars och hans fru är på semester och har hyst in sin halvårsgamla valp här. Har nog aldrig varit med om maken till tuggsjukt yrväder men hon har faktiskt lugnat sej under veckan som gått. Nu är halva tiden av hennes besök avklarad. Jag har varit ute på långpromenad med henne idag och det är inte klokt vad mycket det finns för en liten hundfröken att nosa på.


Som synes finns det lite snö kvar här och där. Men det är inte längre snövinter i dess rätta betydelse.


Inga kommentarer: