torsdag 3 december 2009

Äntligen kyla.


Man är väl konstig som önskar kyla. Men i december SKA det vara minusgrader och frost. Inte regn och rusk i all oändlighet. Jag önskar mej snö men vet att det måste få hinna frysa till först innan den kommer. Annars blir det ju bara gegga ändå. När jag vaknade i morse var det -11 grader. Kallt som busen , men det finns det ju kläder för. Sen några timmar senare hade det gått upp till runt -4 grader. Väldigt lagom. Jag har farit runt idag och njutit av hur vackert det är. Tänkt på att jag nog har världens vackraste arbetsplats. Varierande hela tiden. Landskapsmässigt och vädermässigt. Gör mej aldrig bekymmer för väglaget. Det blir som det blir. Ordnar sej alltid. Jag kan nog beklaga mej ibland åxå, men i det stora hela är jag väldigt nöjd med arbetet och denna fördel. Och då får man ta dom där eventuella smällarna.

Inte nog med att det är vackert. Jag kan lyssna på radio eller cd-böcker. Sluka cd-böcker. Ibland sitter man och tänker på sina nära och kära. Med handsfree kan man ju även prata med dom medan man kör. (Där det nu finns täckning.)

Är så glad och nöjd för mitt jobb. Och att de mina har jobb. Som jag hoppas DOM trivs med i sin tur.


Men titta på bilden. Är det inte helt magiskt?

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

De har lovat något liknande till veckan. Det behöööööver vi! Blir det inte slut på gråvädret snart gör jag allvar av hotet med att gå i ide.