söndag 27 december 2009

Julbordet, ja.

( Här hamnade den)



(Och här hamna den här)

Så här blev det. Lina lyckades fixa ett kort innan vi gav oss på det. Där fanns allt som vi hade med på listan i förra inlägget PLUS en HEL del annat som plockades med från hitan och ditan.

Jag blir så stolt över mina barn som håller på traditioner och bidrar med så mycket gott. Bidrog gjorde också Titti (Kerstin V) som hade med köttbullar och den goda vörtlimpan som är perfekt till doppet. Thomas och Yvonne hade tagit med kaffe och flera sorters glögg, vilket jag hade glömt att vi skulle ha. Helbra. Jag hade köpt och planerat in lutfisken till julbordet åxå, men insåg att det inte fick plats. Den lagade jag till dagen efter i stället när gammelfarmor Sylvia kom och hälsade på. Men det var gott att ha nåt nytt då tillsammans med alla rester.

På tal om traditioner så påminde Kajsas pepparkaksborg mej om den vi gjorde när dom var små. Den bakade jag i vit pepparkaksdeg och garnerade med choklad. Men Kajsas är betydligt läckrare och mäktigare. http://skogskajsa.blogspot.com/2009/12/fran-forr.html

Vår gamla kan du se längst upp, för naturligtvis hamnar ALDRIG mina bilder där dom ska vara.

Får se nu vart kortet på "vår käre" tomteälg hamnar.

God fortsättning på er allihop.

Inga kommentarer: