torsdag 7 mars 2013

Våren i sikte.

Man blir ganska omskakad just nu under postturerna. Tjälen är på god väg att gå ur vägarna och det är en himla massa bulpar att kränga över under en dags körning på småvägar. Ganska lite lerklet än så länge men tack och lov att vi har möjlighet att spola av bilarna på OK varje eftermiddag. I alla fall om man vill att dom ska se gula ut och att man inte ska bli helt nerkletad när man lastar ur.
Idag när jag kom hem gick jag raka vägen ut i trädgården och drog fram dom sista stockarna som ska sågas upp till ved. En bra trave har det blivit. Bådar gott för kommande vinter.
Sen grep jag mej an att lasta den gamla veden som fanns gömd i skrubben bakom dasset i kartonger och ikeakassar. Det var mycket mer än jag beräknat. Fick ihop 14 bananlådor, 3 små ikeakassar och en stor. Och då är det nog kanske 3-4 bananlådor kvar att plocka ihop. Mycket torr ved men den ska väl gå bra att varva den nya med tycker jag.
Lustigt nog när jag arbetade och tittade på aplarna och tänkte på Inger Z och på att fråga henne till råds om beskäring, så ringer just hon. Hon ska till frissan och tänkte titta in hos mej före det. Är det inte lite magiskt ibland? Så himla roligt att hon tittade in. Med tulpaner åxå som är det vårigaste som finns. Goa Inger.
Annars har jag dom senaste kvällarna pysslat med att färdigställa sparksocklar. Det har sett ganska ofärdigt och futtigt ut utan det. Men nu så!

Inga kommentarer: