onsdag 20 mars 2013

Avsaknad av vår.

Jag har haft denna bästa av vintrar denna vinter. Framför allt har det ju verkligen varit vinter. Jag tycker om snö. Verkligen. Det är vackert och det blir lite ljusare både visuellt och till sinnes. Och isen på sjön har varit helt perfekt för bankörning. Så himla kul det är. Och att få köra bilar som verkligen låter dej ge järnet. Det har varit fina dagar med trevliga människor med samma intresse och mycket roligt prat vid korvgrillningen och kaffe mellan varven. För mej blev det många nya bekanskaper. Men nu går nog vintern mot sitt slut i alla fall. Trots dom sista dagarnas snöande så är det nog på väg mot vår. Man hör, när man stannar för att ladda fram mer post, att fåglarna kämpar och sjunger. Snart har vi den bästa tiden här. Före-tiden. Tiden före sommaren som är så härlig. Man har allt framför sej på nåt vis. Trots att jag gillar snö är jag mest för sommar och värme. Är lite avundsjuk på Emma som är på semester i solen. Men livet är fullt av godbitar. Härom dagen var min syster här och hälsade på för att få håret fixat. Härligt få en kväll med henne och prata, äta och promenera. Så gott och ha henne. Och min familj med ungarna och särbon åxå naturligtvis. Vad vore livet utan dom? Näpp... nu får det bli till att sova lite så man orkar tackla snödrivorna i morgon.

Inga kommentarer: