onsdag 17 april 2013

Tänka sej.

Vilken vecka!
Jag har faktiskt gjort det. Fixat hallen alltså. Taket är målat (5 ggr) och väggarna är tapetserade med dom 2 rullar med orginaltapet som jag hittade på garderoben. Va ljust och rymligt det blivit. Skåpet tog faktiskt onödigt mycket rymd av rummet. Är så nöjd med verket. Men när det kom upp våder av den nya tapeten såg man vad mörk och missfärgad det gamla blivit. Sååå, övre hallen får nog få ett lyft snart den åxå.

Veden har jag också fått färdig tack vare min goa Nilsson. Lördag kom han hit med vedkapa och motorsåg samt en vedklyv. Under dagen hann vi kapa upp all ved. Sen ställde han i ordning klyven åt mej. Så måndag eftermiddag efter jobbet högg jag in. Roligt jobb med rätt grejer och en tillfredställelse att se resultat. Höll på till 20 på kvällen. Tisdag hade Nilsson kommit hem och börjat klyva åt mej. Så när jag kom från jobbet fick vi en fika i trädgården innan han åkte hem till sej. Då tog jag resten av högen så allt blev färdigt. Turligt nog täckte jag vedhögen innan jag gick in för inte långt därefter hörde jag att det regnade.

Till detta har jag besiktat bilen. Befarade värre klagomål men slapp lindrigt undan. Jag vet ju att bromsarna rostat fast. Det gjorde dom troligen när bilen stod still en par månader i somras. Men det får fixas snarst + en par länkarmar. Sen är den fit for fight.

Och tänk, det är vår!  



Inga kommentarer: