tisdag 27 augusti 2013

Dänne vecka...

tar jag det lite coolare. Fortfarande roligt vara tillbaka på jobbet men det är inte så tung belastning som förra veckan. Då vart det ta mej tusan reklam och kataloger alla dagar och en del dagar två olika sorter. Hoppas alla som får Ikea-katalogen och villatidningen är tacksamma och glada för det är dock lite (!) plock att få med det tillsammans med posten. Väl bekomme!

I alla fall tog förra veckan ut sin rätt på mej. Hade mycket planer för helgen och (som jag trodde) en himla energi. Den visade sej dock lysa med sin frånvaro. Men så på fredag kväll hörde min äldsta av sej och undrade om jag kunde tänka mej att umgås med mina barnbarn på lördag så att dom kunde få till hästkôven och sen hämta hästar. Det kunde jag efter moget övervägande. Så på lördag morgon var jag på Rudskogen kl 07.05 och fick mej dagens första kopp kaffe. Och den behövdes. Det blev en himla fin dag med gänget. Jag gjorde dock ingen långdag utan smet på eftermiddagen för att få lite tid med särbon som skulle åka på jobb under söndagen.

Har tänkt på det ibland. Även om jag (vi) hade gjort upp planer för dagen och fick skjuta upp dom så blev det en mycket bra dag. Jag FICK ju en dag med mina barnbarn som jag inte fått annars. Livet går inte i repris, så det är bara att haka på. Det är NU mina älskade barnbarn är små och man kan få knyta an till dom och förhoppningsvis ge dom mormorsminnen tills dom blir äldre. Just som jag har mina mormorsminnen.

Måndag var jag tillsammans med David och Emma och flyttstädade. Sånt som också är så roligt att göra tillsammans. Man hinner med mycket prat under städningen och fikat. Önskar dom all lycka i sitt nya egna hem. Och dom har så mycket roliga planer och idéer. Känner igen känslan.

Idag efter jobbet tog jag mej för att slipa köksfönstret för ommålning. Drar jag på det för länge så står jag snart där med höststormar och inser att det inte är praktiskt att låta fönster stå öppna under målningen och torktiden.
 

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Ibland undrar jag om våra personligheter börjar gå i varandra på nån vänster. Delar av ditt inlägg kunde vara skrivet av mig själv Har haft ett ljuvligt besök av Ludde från i går till idag. Ja, man vill ge dom de där mormorsstunderna att bära med sig resten av livet, så är det. Kram