måndag 5 augusti 2013

Semester!!!!!

Jösses hur man är. Man har 4 veckors semester och redan mitt i första tänker man, hjälp det här går för fort. Bromsa!!!!! Nu är jag i början på tredje och inser att jag faktiskt får ut mycket av tiden i alla fall. Kvalitetstid med särbon, träffa barnbarn, åka till kusten med Lina, Irma och Lukas och sen allt man får gjort på husen. Både hos mej och på Mon. Hos mej börjar vedskjulet bli riktigt i ordning nu sen den förhatliga stubben fick ge med sej. Trägen vinner, och Nilsson ger sej inte. Jag hade också varit och naggat lite då och då på den men nu fick den se sej besegrad. Så nu är vi förhoppningsvis i hamn tills vinterveden ska in. På Mon hade jag tagit som beting att kitta om fönster. Förra året var det raddan med fönster på altanen som fick sej en duvning och nu skulle jag ta västsidan. Det är faktiskt rent trevligt att få stå i solväggen och mixtra.
Och så var det den årliga resan till kusten. Denna gång inte helt utan komplikationer. Opratade som vi var uppmärksammade vi inte en avfart och körde en bra bit innan vi kom på detta och fick vända. På campingen fick vi besked om att 4-bäddstugan var "avbokad". ???? Innan vi bokade till på köpet.???
Så istället fick vi 2 st 2-bäddars intill varandra. Ok men inte som tänkt. Vädret var heller inte på vår sida vilket det alltid brukar vara. Så det blev en del Nordby.shopping. Men roligt och trevligt hade vi och EN riktigt härlig em vart det i alla fall. Sista natten vaknade jag av meddelande från Erika om att jag blivit 7-faldig mormor. "Bäban" hade kommit till världen. Då vände vi hemöver på morgonen. På väg upp började det också regna så det kändes helt rätt.
Väl hemma på Mon ringde jag Titti och fick henne med när vi for och kikade på lillan. En mycket behaglig liten dam visade det sej vara. Lillan alltså. Som dom säjer: lik far men söt ändå.=)
Idag ska jag åka och hämta Beth och John nere i Sandefjord. Dom har varit en vecka i Norge hos Solweig och nu kommer dom hit så vi får träffa dom. Ska bli kul det. Roligt att få visa dom huset också.

Inga kommentarer: