måndag 19 augusti 2013

Wiiihoooo!!!!!!

Äntligen fick man börja jobba igen!!!!! Ärligt talat är det inte så farligt när man gillar sitt arbete. Nog är det härligt med semester och ledigheter men jag har haft en så fin semester och tycker jag varit med om så mycket bra och roligt att det är ok för den här gången. Trots mina 5 veckor har jag ledighet sparad som jag nu ska tänka ut hur jag bäst kan nyttja den. Den planerade USA-trippen behöver jag inte bekymra mej om för då har jag ju fått nya dagar att ta ut. Men lite ledigt i höst kommer att sitta fint. Greja trädgård både här och där, tapetsera, måla och kanske hälsa på hos ungarna.
Sista helgen blev verkligen som ett riktigt avslut på ledigheten. Helgen på Mon med fina kvällar och lata mornar laddade batterierna. Sen få ha Kajsa, Lukas och Nemi här i går kväll kändes jätttefint nu när huset är så tomt efter att Beth och John åkt. Blev lite kort kväll kanske men ändå.  Hann hem på morgonen innan postturen för att säja hej då i alla fall.
Nu har jag varit och skaffat reglar för golvet i vedskjulet och en ny bytta med färg så att den sist brädfodrade väggen också blev målad. Fin kväll för det. Det är så vackert i min trädgård när solen är på väg ner och ljuset "ligger" in under aplarna. Magiskt.
Nu ska här bli lite mat. Den nya favoriten är ugnsrostade grönsaker. Rödbeta, morot, palsternacka, paprika och broccoli. Huuur gott som helst till en saftig köttbit och lite creme fraiche. Och så måste jag ta hand om lingonen. Har köpt en hink nyplockade och fint ränsade. För vad vore köttbullar eller kalopps utan riktig lingonsylt? Eller blodpudding? Eller kålpudding? Eller fläskpannkaka? You name it.

Inga kommentarer: