måndag 11 januari 2016

Ny jakt.

Här har det varit kallt. Minus 17 har jag haft som lägst. Och snön har kommit den med. Jag hävdar att snö är vackert så jag vågar inte klaga på all skottning det medför. Men jag tror jag är ganska nöjd för tillfället om det som kommit får ligga kvar. Snövallarna utanför Gamla Vägen 13 är mäktiga och snart vet jag inte var jag ska göra av snön om det fortsätter.
Helgen som gick var en liten milstolpe för mej. Jag var med om mitt livs första rådjursjakt. Har ju skrivit om att jag jagat älg som drevkarl i många år och nu även suttit på pass. Men rådjur har jag aldrig jagat förr. Väldigt trevligt och spännande även om inget blev skjutet. Djur finns det men det var inget som kom i håll. Så trots kylan var det en härlig dag och brasa med korvgrillning är inte fy skam heller.


Vi får se vad som säsongen kan erbjuda mer i jakt. Men annars väntar vi nu på att isen på sjön ska bli körstark så vi får dra några rundor med "racer"-Volvon. Förra året vart det inte mer än en (1) dag som det gick att köra trots mycket arbete med banan.

Inga kommentarer: