söndag 30 juni 2013

Schersmin eller, ja jasmin.


Vilken doftupplevelse! Jag har alltsedan jag var barn och bodde i Torp saknat och velat ha jasmin i min trädgård. Den doften dom har är med det bästa jag vet i växtsammanhang. Nu har jag verkligen fått så jag är nöjd. Dom står på baksidan av huset men man känner doften av dom redan på framsidan. Det finns två sorter av dom och jag är inte säker på vem som är bäst att satsa på. Lite förväxta är dom båda så dom ska tas ner, men vilken jag ska återplantera vet jag inte riktigt. Får kanske bli båda i mer lagom storlek.
I dag har jag för första gången klippt gräsmattan själv. Är bortskämd med att särbon kommer med sin klippare och gör det men regnet satte krokben i lördags. Så klipparen blev nedställd så jag kunde klippa själv när jag återvände hem i kväll, söndag. Lite harig för slänter som jag är fick en del tas med trimmer i efterskott. Sen lodade jag bara omkring och njöt av härligheten tills knotten jagade in mej. Lika så gott. Finns en hel del att göra inne också. Ska bl.a förbereda inför stundande arbetsvecka. Kör Karlanda nu för en tid framöver. Ganska kul med ombyte.

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Det doftminnet satte tydligen spår i oss båda och jag minns hur ledsen jag var när den försvann i Torp. Själv har jag haft förmånen att ha den både i Lindesberg och vid Villavillerwaller. Det finns alltid skott att ta här om du vill :)