tisdag 8 oktober 2013

Förnöjsamhet.

Låter inte det fint? Det är just det också. Har nu hållit på med mitt ryggskott i över en vecka och beklagat mej och ojat och stånkat. och det fast jag varit med om värre. Träffade i jobbet på en kille i dag som jag ojade mej inför. Många tunga paket att lyfta mm mm. "Ok sa han. Hit med eländet. Jag har ändå så ont i benen så det kan göra detsamma". Han var inte elak och sarkastisk (tror jag =/) utan bara ett konstaterande att det så var det. Men visst skämdes jag. Men det var ju inte för att förringa hans onda jag sa det. Man är bara så van att oja sej när man inte är van att ha ont. För skam sägandes mår jag oförskämt bra. I regel förträffligt. Jobbar, tränar och har även tid och ork till allt annat roligt och nödvändigt. Fast inte just NU då. Men det ger med sej. Bättre dag för dag.
Roligt besök av syrran och Anna igår. Lite hårfixing, mat, fika och mycket roligt tjatter. Dom hade med en massa byttor med plockmat. Resterna blev kvar hos mej vilket var en välsignelse när jag jobbat långdag idag och kom hem helt utsvulten. Tack kära syster o Anna!
Så.. nu ska jag gå tillbaka till att vara förnöjsam. Mätt är jag. Brasa i kakelugnen och en god bok att lyssna på. För trots att jag just nu har minst 5 projekt på gång får det vänta tills ryggen är helt ok.
´Roliga saker. Men.. den som spar den har.

Och när vi nu är inne på förnöjsamheter så är jag mycket förnöjd med dagens fynd i Töcksfors. Häromdagen när jag skulle göra en bytta pesto så passade min gamla mixer, som tjänat mej gott i sex år, på att haverera. Hann inte mer än till oljan och basilikan så krasslade det till och var stopp. Blev till att hacka resten för hand. För pesto skulle jag ha. Min basgrej just nu liksom.


Nu finns den där. Denna läckra, vackra och nyttiga skapelse. Med GLAS-bytta till på köpet. För 99 kr!!! Nu blir det pesto, smoothisar och allsköns läckerheter igen.  Mmmmmm...

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Vilket fynd för 99 kr! En görtrevlig kväll hade vi :) Vi gör om´et så fort det bara går Kram