onsdag 2 oktober 2013

Respekt. + ett PS

Vad mycket detta ord kan stå för. Och så många tolkningar. "Jag har stor respekt för den/det." Är det det samma som att visa respekt? Känna respekt? Kanske rädsla? "Det respekterar jag." Det samma som att man hyser respekt för beslutet/åsikten? Eller bara konstaterar den andras beslut/åsikt. "Att vara respektabel." Skötsam? Städad? Eller respektingivande? Eller trovärdig? "Respektingivande." Stor, våldsam, skötsam eller nån som man kan förlita sig på? Vilket konstigt ord. Listan kan bli hur lång som helst när man vänder på det. Själv vill jag ju bara att man visar mej respekt för den jag är. Respekterar mina åsikter och beslut. Sen åligger det mej att göra samma tillbaka förstås. High fiwe!!!!!
PS
Nu är det ju så att man måste förtjäna respekten också. Det är med respekten som med kärleken. Den ges. Kan inte tas.
DS.

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Så rätt du har och det borde vara en självklarhet. Kram på dig Sis!