söndag 6 oktober 2013

Nyttiga läxor.

Förra inlägget var jag lite profetisk tror jag. Jag har lite saker jag går och funderar över ibland. Och en del kanske man ska ventilera och dela med sej av.
Förra veckan var även en milt sagt hemsk vecka. Jag hade ryggskott. Första känningen på lördag när det bokstavligen small till i ryggen. Dock inte farligt hämmande. Troligen nåt jag dragit på mej med promenader med för tunn klädsel samt överenergiskt deltagande i coren. Hur som helst började inte dom riktiga problemen förrän på måndag lagom till arbetsveckan. Kämpade mej igenom måndag med riktigt ont men med ett "det måste ju ge med sej" i tanken. Tisdag var inte bättre, snarare sämre. På kvällen kom Erika och Maja till mej för att stanna över. Det är ju en sån gåva att få rå om barnen och barnbarnen så där totalt som  det blir med  övernattning. Men  ryggen var en plåga fortfarande. Inte var jag  klok nog att sjukskriva mej inför nästa dag heller redan på kvällen utan hoppades fortfarande på att bli en bättre människa. Jag fick en jättefin kväll med Erika. Middag, fika och en härlig pratstund.
Nästa morgon var det totalstopp. Inget annat att göra än att ringa och meddela att man inte kom till jobbet. Men desto roligare att kunna meddela Erika via facebook att jag låg kvar i sovrummet och väntade på sällskap till frukosten. Nu fick jag ju faktiskt en hel  förmiddag till med dom även om jag bara satt som en pascha på en stol hela tiden.
Resten av veckan fungerade faktiskt någorlunda. Och helgen har varit helt  fantastiskt härlig trots att jag känner av ryggskottet än. Men jag har vilat och mått gott.
Läxan är: Njut varje dag du inte har nån hemsk krämpa. =)
 
 Lilla Maja mätt och belåten. Även med sovplatsen tydligen.
 

En mycket vacker höstsöndag. Det som inte syns på bilden är det regn av löv som föll från träden när det kom en vindpust. Sol, runt 16-17 grader och hur fridfullt som helst.
 

Inga kommentarer: