onsdag 21 oktober 2009

Nostalgi


Ibland får man bara en sån där blixttanke. Jag fick en häromdagen. KLIPPDOCKOR. Vart har dom tagit vägen. Gick och tittade i tidningshyllorna på affärerna men hittade ingenting. När jag var barn var det så självklart att man tog var på dom om man kom över en veckotidning. Mina barn fick prova på det när dom var små, men sen...?

Nu finns det internet och där kunde man börja frossa i nostalgiska minnen. Nu har jag printat ut några, laminerat och klippt ut. Får se om barnbarnen faller för det. Till det är jag på G att baka pepparkakor med dom små som kan delta. Det ska bli kul. Lite tidigt med julpepparkakor men vi kan ju göra katter och bilar och annat. Gott med pepparkakor är det ju alltid.
Är det nån mer som vill kolla på klippdockorna så finns dom här: http://medlem.spray.se/malinfritzell/