tisdag 13 oktober 2009

13 Oktober.

Vad det kan vända fort och bli kallt. Har på bara nån dag gått från t-shirt till + tröja och skaljacka i jobbet. Och vantar. Iochförsig kör jag med vante på höger hand sommar som vinter men när det är varmt har jag en tunn bomullsvante. Nu har jag VANTE. Men det är vackra dagar. Den riktiga lövfällningen har inte kommit igång än. Men snart kommer det åxå. Fast jag tycker illa om hösten och färgerna så kan jag tycka det är fina dagar när det är kallt och soligt. Och det är så häftigt när man kan köra in i ett moln av fallande löv. Speciellt händer detta när jag kör upp mot Älmheden. Där kan det hända att det kommer en vindpust som blåser ner en hel hop med löv på en gång. Tjusigt.
Nu har jag skaffat ny mobiltelefon. En värsting kan man säja. Kameran är på 8.1 megapixel och den har gps. Hur det funker har jag inte klurat ut än men jag har faktiskt fått reda på var jag är med hjälp av den. Inte illa. Jag kunde välja destinationsortoch få en vägbeskrivning åxå. Men det skulle vara kul att kunna få ut koordinaterna. DÅ vet man var män är =) Den fungerar att ringa och sms:a med dessutom.
Jag blev idag kallad pryltokig av en arbetskamrat. TODEE? Ska inte mycket till för att han tycker det krånglar till tillvaron men så prylnissig är jag väl inte. Men jag skaffade Skype för ett tag sen. Har bara pratat med Beth än så länge men så himla kul att kunna prata och se varandra. Det är ju nästan magiskt att det kan funka.

Ska ta nån fin bild på lövfallet med min märkvärdiga mobilkamera och sätta ut här sen.

2 kommentarer:

SkogsKajsa sa...

Det vill vi se mor! :-)
Kram!

Grym sjö! sa...

Visst är det berikande att kunna se det vackra i tillvaron! Kram