torsdag 15 oktober 2009

Pumping

I kväll har jag varit på träning. Pumping. Och nog blev man utpumpad. Överabitiös, eller stönig, som jag är så tog jag i för hårt med en gång. Det var första gången jag var där så inte hade jag en susning om hur det gick till. Först en omgång med step-up som uppvärmning. Sen skulle vi börja med skivstången. Bara den väger 5 kg. Sen hängde jag på 2x2,5 kg till. Hade inte räknat med att det skulle vara så många repetitioner. Benen darrade och armarna stumnade. Men jag härdade ut tills det var över och jag kunde gå ner på 2x1,5 kg. Lite bättre. När jag går på andra styrke-träningen har jag 3-kilos hantlar och det fixar jag. Men det var tungt med 1,5kilosarna åxå. Dom sista övningarna fick faktiskt slinka igenom med bara skivstången. Undrar om jag orkar lyfta armarna i morgon. kanske får dela ut posten med tänderna. Grrrrrrr. Och benen är stumma som stubbar.
Nästa gång ska jag gå ut lite lugnare och pröva mej fram. Nu vet jag ju lite om vad som väntar.
Men roligt var det och en utmaning så jag ska inte klaga.
Det är för kärringar =)

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Ta´re lungt, sis! Brukar göra likadant när jag inleder en träning och det blir INTE bra. Kan vi va släkt kanske :)
Kramiz