tisdag 30 september 2008

Irmas dopmössa?

Under sista veckan har jag på lediga stunder stickat på en mössa till Irma. Skoj mej lagoma projekt som man vågar tro att man ror i land. Jag har trätt in ett band som jag hade bara för att visa hur det kan se ut. Det är meningen att mössan ska vara till hennes dop och då ska väl bandet vara i samma färg som dem som är på dopklänningen. Har inte fått riktigt klart för mej vilket det slutgiltiga beslutet blev. Men det är ett exempel. Är inte helt säker på att mössan passar med klänningen så jag ska försöka sy en åxå i samma tyg som klänningen, så Lina och Micke kan välja. Jobbar på det. Det är nån vecka kvar så inte ska det väl va så omöjligt.




Jag fick ingen annan att mannekänga så Jeppe Pard trädde in. Generad men ändå glad.


Annars har jag sedan förra veckan börjat på en ny "termin" med core. I början på året startade dom den typen av träning i Årjäng och ytterområdena. Det är en helt sjukt rolig och effektiv träning som stärker mag- och ryggmuskler samt en del annat. Inte konditionskrävande men ställer höga krav på uthållighet (och stönighet). Under sommaren har det varit uppehåll men har nu börjat igen. Jag har förutsatt mej att gå på både den som Therese har i Svensbyn och den som är i Årjäng. Då får jag två duvningar i veckan. Det är nog det bästa för att hålla mej i form för både fritid och i jobbet. Står man först och sorterar posten i drygt en timma, sitter och kör ca 4 timmar och sen sorterar igen ställer det lite krav på kroppen.

Men jag rekommenderar den till alla oavsett vad man gör.

Inga kommentarer: