söndag 28 september 2008

Lördag 27 september

På lördag åkte jag till Rudskogan föratt titta på Lina och Mickes hus och hälsa på Irma. Där var det full rulle med Thomas, Yvonne och Micke utanför som röjde i blåsten. Jag hamnade inomhus och där blev jag (med dåligt samvete) för snart dök både Kajsa med sina barn och Erika med sina upp. Vilken pott. Huset stod och väntade på tapetserare som skule komma till veckan . Men golven var lagda och ytorna stora vilket inbjöd till bus och spring. Va härligt att ha dom samlade så. Och dom har så mycket gemensamt så man blir rörd. Påminner om när min syster och jag hade små barn samtidigt också. En massa byten av kläder hit och dit mm. En lyckodag trots det dåliga samvetet att jag inte hjälpte till med nåt nyttigt som jag tänkt. En annan gång........
Fick mej även en titt på Kajsas hus där det händer mycket åckså.




En bild där alla råkar sitta still samtidigt. Låt vara att Ida kanske inte är hellycklig just då, men det var hon annars.





Stora tomma ytor att springa på någon vecka till. Kajsa brukar påtala svårigheten att fånga Nemi på stillbild, men hon, Lukas och Emelie var lika svåra i busartagen.


Efter Rudskogen tog jag mej en tur in till min syster Kerstin som köpt sej hus i Grums. Hon håler som bäst på att måla och fixa till det. Rummet nere var redan färdigt och hon har flyttat in men så länge hon har målning och tapeltsering kvar att göra så får hon väl ha det lite rörigt då. Hon bor ju där i alla fall. Grattis syrran!



Syrran Kerstin i flyttröran och målarverksamhet. (Kolla gardinerna.)

Inga kommentarer: