måndag 22 september 2008

Typiskt september

I helgen vart det kålsoppa. Men det var faktiskt köttbullar o makaroner till dom ej hågade. Erika och familjen kom först och så ringde vi upp Titti för att äta. Efter det skulle Erika och Per till marten, så Titti tog med Emelie ner till sej. Jag kom snart efter med Ida och vi tog en härlig promenad med flickorna. När vi kom tillbaka hade Lina, Micke och Irma kommit och var hungriga.
Jag hade farhågor att kålsoppan inte var ätandes men den blev faktiskt rent god när den fått koka till sej. I stället för köttbullar hade jag skurit ner små salamibitar i den. Erika och jag hade båda två läst ett recept i Ica-buffé med kantarellpesto som vi provade åxå. Inte alls illa. Det kan jag rekommendera. Gör ofta "vanlig" pesto med basilika och vitlök men denna var absolut ett alternativ att ha ibland. Titta efter receptet i tidningen.
Sen blir det måndag och jobb igen. Klagar inte för jag trivs verkligen med mitt jobb. Såg åxå fram emot kvällen då träningen skulle börja för hösten. Det är en härlig känsla när man kämpat sej igenom en timmes core som är en stabilitetsträning för bålen. Mycket effektiv. Som intruktör har vi Therese Gustafsson. Hon är väldigt inspirerande och drivande så man jobbar verkligen. Nu har jag tagit mej en smoothie som belöning. Lägger ut recepten på mina två favorit-smoothisar på hälsobloggen.

Inga kommentarer: