tisdag 16 september 2008

Söndag på Rudskogen

Lukas och Nemi uppvägda av moster Lini.



I surströmmingsrensartagen

Jag hade satsat att komma iväg och kolla byggena på Rudskogen under helgen och på söndag startade jag tidigt (!?). Först åkte jag runt Dyvelsten för att kolla om dom var på gång och då hade ju Kajsa redan åkt upp. Jonas var hemma med Lukas och Nemi så jag pratade lite med dom innan jag åkte. Vid Olsson/Larssons-bygget var Lars-Erikoch Kajsa på gång att städa undan byggskräp på runt huset så jag hoppade i stövlarna och deltog. Det blev några traktorskopor som man kan se på Kajsas blogg. Vi fikade och tittade runt på framstegen och man kan verkligen se hur bra det kommer att bli. Från Lina och Mickes tomt kunde vi höra Micke med grävaren när han och Tomas grejade. När Lina så kom så åkte vi över till deras tomt och tog lunch. En konstig blandning av soppa, svampwraps och surströmming och på det fika.

Kajsa hade åkt hem till Dyvelsten och ätit och efter maten åkte även jag dit. Jag lovade titta till Irma medan Lina och Micke hämtade en soffa. Så på det viset fick jag umgås med Lukas och Nemi på samma gång. Dom är för härliga allihop. När Lina kom tillbaka sen gick vi ut på promenad till lekparken. Lukas på sin springcykel förstås och Nemi ömsom gick ömsom åkte på mina axlar.
Jag kände av min förkylning men den höll sig någorlunda. Värre blev det på måndag sen. Och tisdag ännu värre. Men jag hoppas det klingar av tills helgen. Då är det ju marten i Årjäng och jag kommer att vara i Byn och träffa alla hoppas jag. Idag (tisdag) var David här och klippte sej inför marten. Pålördag får jag koka kålsoppa till hågade, fast dom är ju inte så många. Lars-Erik och jag gillar det och Per brukar inte vara omöjlig heller. Dom andra får jag väl hitta på nåt annat åt.

Inga kommentarer: