onsdag 3 september 2008

I alla fall något?

Jag blir så imponerad när jag ser mina tjejer komma med inlägg efter inlägg trots att dom är småbarnsmammor och har husbyggen och renoveringar i full gång. Då skulle väl jag också kunna klämma med nåt emellanåt. Den gångna helgen var så rolig. Först med festen ute vid Lina och Mickes hus. Det var så många trevliga gamla och nya bekanskaper och en massa prat om allt.

Lite magiskt att det kan hända så mycket med huset på så kort tid. Det har varit mycket jobb
hela våren och sommaren med förarbete av grunden, men ändå. Kajsas och Jonas hus är starkt på gång det med, men dom följer ju inte samma mönster. (Kolla deras bygg-bloggar)
Som sagt. Kvällen var helfin med bra väder och inga problem att vara ute och grilla. Tack så mycket , Lina och Micke.

På söndag var jag ju upp till Erika och Per för att titta till flickorna så dom skulle få greja i Idas nya rum. Det är ju lite slitsamt för en ovan men det gick allt ganska bra. Det jag är bäst på är att gå ut och gå med dom i vagnen. Det brukar bli en timmes promenad varje gång. Denna gång somnade till och med Emelie eftersom hon inte sovit middag än. Hon sov ända tills vi hade ca 200 m kvar. Då blev vi omkörda av en bil och då hörde jag ett "brrr" från henne. Ida sov nog drygt en timme ytterligare i vagnen utanför. Så då hann Emelie och jag laga mat och rensa lite svamp jag hittat under promenaden. Mest Karljohansvamp. Himla gott stekt med salt och svart-peppar. Tack för den dagen Erika och Per.

Sen är det måndag igen och posteriet börjar igen. Först lantbrevbäreri på måndag och tisdag och onsdag har jag mest kört ut kataloger inne i Årjäng. Omkring 1250st. (Jag är trött på Biltema.)
Torsdag ska nog bli mest inne på stationen med lite av varje och fredag ut på Karlandalinjen.

Helgen ska jag tillbringa på västkusten där posten har en kurs lördag-söndag. Men vi är utlovade en båttur runt Koster och det bjuds på mat och festligheter.

Ska försöka redovisa det sen. Kanske med nåt fint kort från båtturen.

Inga kommentarer: