måndag 9 mars 2009

En vår full av födelsedagar (med förhinder)


Familjens 2-åringar och moster/mamma Kajsa

I vår familj är nästan alla födelsedagar förlagda till våren. Börjar med min och Davids i början av februari och sen duggar det tätt fram till Lukas och Irmas i början av maj. Sen kommer det några ströisar. Vi skulle vara smarta och samordna min, Davids och Emelies då i början på februari. Men det kom snuvor, maginfluensor, mera snuvor etc, etc emellan så det vart ingen födelsedagsfirning förrän det var dags för Nemi att fylla år nu 3 mars. Då hade vi alla smaken att vara friska. Roligt när vi kan komma tillsammans så. Kajsa och jag hade gjort smörgåstårtor, (jag till och med en enligt lchf) Erika kom med tårtor tillsammans med den Kajsa hade (rena konst-verken om ni kollar på Erikas blogg) och så hade Titti med både bullar och hallongrottor. Jag hade gjort en lchf-nyttig variant på kokos/choklad som prov. Himla roligt att se dessa små 2-års moror tillsammans. Dom hade nog roligt sen också för Emelie stannade över hos moster Kajsa och kusinerna till nästa dag.


Jag har kört stadigt (så gott det går med bjudmat) med lchf ett bra tag. Konstigt att äta så kraftig mat när man vant sig vid mager kost. Man får lite fobier. Men klart är att jag mår gott av den här kosten och står mej bra mellan målen, vilket är bra i arbetet. Vi är ju flera i familjen som håller den här dieten så det är också roligt att leta och byta recept. Men man får ju sina favoriter som man gärna gör om. Men i mångt ocg mycket handlar det om att använda gamla recept om än med modifikationer.


I morgon (tisdag 10 mars) åker vi ett gäng till SPA i Sunne. Vi blir sex damer som klämmer oss iväg. Britta, Inga-Lill, Eva-Britt, Margareta, Else-Marie och så jag. Det ska bli kul och gott. Jag ser fram emot lunch-buffén. Den brukar vara nåt extra. Kanske lite mer nu utifrån min kost.

Inga kommentarer: