tisdag 24 mars 2009

Vårdag

Vilken dag alltså. Solsken hela dagen. Har idag haft Milos (arbetskamrat född samma dag som Erika) med på turen för att hon ska lära sej linjen. Väldigt trevligt. Vi pratade så ibland glömde jag att vara informativ. Det är ju så mycket som blir självklart när man åker där varje dag i år efter år och vet var man har människorna och husen. Men eftersom jag har i färskt minne när jag lärde mej Karlandaturen så vet jag hur villsamt det är med nya platser. Men hon får flera dagar att åka där och lära sej. En par dagar nu med en annan kollega så då får hon ju åxå chans på nya aspekter och rutiner. Hon är ju postis sen många år så det grundläggande kan hon definitivt.
I alla fall har det varit en fin dag. Det ljusnar så tidigt nu. Ska bli konstigt till helgen när vi ställer om klockan. Mina töser som har småttingar får då barn som sover längre på mornarna. Tänk på det ni!!! Så vet jag att jag reagerade på sommartidsändringarna när dom var små. Positivt. Sen när det blev höst var dom ett halvår äldre och mer sömnbenägna förhoppningsvis.
Pratade med min syster förut som pratat med vår mor. Hon var inte så illa där an idag. Gott så.
Jag fick idag en bok jag beställt. Mycket intressant så jag har blivit fast i den en lång stund. Inte ofta jag LÄSER böcker men så fick det bli nu. Den handlade om kost och den nya matordningen jag håller nu så jag går inte in på det här. Intresserade får läsa min andra blogg när jag lagt in nåt om boken där. Nu ska jag försöka ta ett ryck och vara nyttig en stund innan det blir kväll på riktigt.

Inga kommentarer: