måndag 23 mars 2009

Täledölper

Nu har jag hoppat och krängt, slirat och kanat fram en dag igen. Det märks väldigt väl på vägarna att våren är på väg. Man får se upp med vägkantarna inte minst. Här har (i alla fall i Karlanda) kommit både snö och regn. Och ibland sken solen. Det kom inte nån snö som lade sej utan den tror jag mer hjälpte till att smälta den gamla.
Har varit i Byn i helgen. Där var åxå Lina, Micke och Irma. Vi hann vara ute på en liten promenad tillsammans med Titti på lördagen. Och jag fick chansen putsa fönstren i köket medan Irma sov. Lina hade åkt iväg på tjejträff. På söndag em åkte jag och hälsade på mor. Hon var inte pigg. På väg att bli förkyld vilket visade sej vara fallet när jag ringde henne idag. Redan igår hostade hon och kraxade när hon pratade och det var värre idag. Hoppas hon kommer över det snabbt. Hon orkade inte mycket prata men vi tog en fika och knaprade lite på bär/nöt-blandningen jag hade med. Det gillar hon. Jag med. Sen blev hon för trött och gick och lade sej på sängen. Får se till att hälsa på så snart hon kryat på sej.
Tänker på barna när jag åker runt på dagarna. Undrar om Erika tar sej ut med flickorna och om det går tungt i lervägarna. David den gull-pöjken åker och besiktar min bil i Åmål i em. Golfen alltså. Hoppasden är ok.

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Tänker på dig där ute i "spåret". Vet att du är en säker och van bilförare men det måste ta på lite mera under nuvarande förhållanden. Kramiz