onsdag 13 maj 2009

Onsdag i stan

Handla är inte min "stan" är det med stora förutsatser att verkliget uträtta allt som jag vill och behöver. Men icke. Kommer jag väl iväg så börjar det krypa i mej så fort jag uträttat det mest akuta och nödvändiga. Idag var jag till Karlstad för att köpa sandaler att ha i jobbet som jag kan använda hålfotsinläggen i. OK. Det ordnade jag. Sen skulle jag ha nya terminalglasögon, också det för att ha i jobbet. Dom gamla var så slitna att jag knappt såg. DET klarade jag också. Men sen under tiden som dom grejade hos optikern skulle jag fördriva tiden med att gå i affärer. Eftersom jag inte var ute efter nåt speciellt så (inte klokt) gick jag på hemköp och köpte nåt att äta + en tur in på Åhlens. jag hade smått hoppats kunna träffa Kajsa en snabbsväng men hon hade annat för sej så där fick jag tji. Sedan när jag åter varit hos optikern och provat trycket på ögonen och gjort färdigt affären med glasögonen då visste jag inte om jag orkade nåt mer. Men jag for i alla fall en tur till IKEA och sprang igenom slingan. Visst hitade jag "braoha"-saker som jag köpte så det var väl ganska duktigt i alla fall. Och så ringde syrran som jag skulle inom till och ville ha ägg köpta så då blev det en sväng in på Coop likväl. SEN var det nog. Himla gott vända västerut. Det tog heller inte emot att veta att jag skulle bli bjuden på moussaka hos syrran när jag dök upp. Träffa lilla Astrid fick jag också. Pratkvarn kan man nog kalla henne. Hon blev också väldigt fundersam när jag efter maten fick tag på en sax och gav mej på hennes mormors hår.
Vad skulle det bli av det avklippta mormoret? Skräp. Men det som blev kvar vart bra.
Men nu har jag shoppat färdigt för ett bra tag. Hoppas jag i alla fall. Det kostar ju pengar till råga på allt.
Hoppas min spikmatta kommer i morgon. Väntar.

2 kommentarer:

Grym sjö! sa...

Jo du, att någon klipper håret på mormor kan man kalla "huvudbry", hi, hi. Som tack för att du gick in extra för att köpa ägg fick du dessutom inte betalt för dom! Shame on me! Kramiz

Tuss sa...

Nja, halvsanning. Jag VAR inne på Coop och pantade burk. Så SÅ hemskt besvärligt var det inte. Och jag fick ju valuta av besöket hos dej ändå.
Kram