tisdag 19 maj 2009

Rosen


Nåt jag önskat mej i flera årtionden blev till slut av i dag. Jag har länge önskat mej en tatuering. Inte för nåt särskilt utan bara därför. Varit feg och vankelmodig. Men sen jag fick reda på att Lina Hansson blivit tatuerare blev jag åxå bestämd på att det skulle vara hon om någon som gjorde den. Sen har tiden gått och inte förrän förra veckan morskade jag till mej och ringde henne. Hon har öppnat filial här i Årjäng nu och så bestämde vi tid.
Så idag, tisdag blev det. Och resultatet blev som jag tänkt mej. En blå ros ville jag ha. Och en G-klav. Så vi mixtrade och plockade en ros på en bild, en G-klav på en annan och så ritade Lina dit lite rankor och löv så det fyllde ut och blev symetri i det hela. Jag är jättenöjd med bilden.
Har även fått hjälp att fylla en tand där jag tappat en plomb + bytt ut en plomb som snart skulle ge med sej i alla fall. Gott. Inte själva ingreppet kanske men att få det gjort.
Så jag är nöjd med dagen.

Inga kommentarer: