söndag 17 maj 2009

Slut på helgen.

Denna gången ska jag ta mej tid att kolla inlägget innan jag skickar. Har inte en aning om hur det kan bara försvinna två halva meningar, men tydligen så kan det. Det är ju fakiskt så med mycket man sysslar med, att man tror man har kontroll som man inte har. Gäller både privat och i arbete. Jag har en del som jag måste bli färdig med på fritiden men på nåt underligt sätt orkar jag lura mej själv att jag bara ska göra det eller det först. Slutar med att jag inte alls hunnit med det jag förutsatt mej. Likadant i jobbet. Förra veckan var jag inne på stationen och tänkte jag skulle fixa lite av det jag har speciellt på min lott. Som hälsoinspiratör. Skulle sätta ihop ett föredrag, ta kontakt med mina likar, leta bra grejer, mm. Men som genom ett under dyker andra viktiga saker upp som är mera av akut natur. Har suttit och rättat adresser som varit uråldriga och inkorrekta länge bl.a. Nu när vi ska spara tid genom att få posten finsorterad maskinellt så fungerar det ju bara om posten har rätt adress från början. Sen ska samtliga på posten genomgå ett förarprov. Varför det heter just så har jag inte en aning om. Det handlade minst lika mycket om ergonomi och företagspolicy. Hur man klär sej rätt och sånt. Och en hel del om statestik.
Nu ska jag i alla fall ut i spåret igen denna veckan så vi får se när allt det andra trillar på plats.
Önskar att det kunde bli lite varmare snart. I alla fall sluta blåsa så kallt.

1 kommentar:

Grym sjö! sa...

Välkommen i gänget! Jag finner också ofta att helt andra saker blir gjorda än de jag egentligen har tänkt göra. Tur vi fortfarande är unga och har tiden för oss :)
Kramiz